Komunikologija
- Code:
- PFP145
- Study/semester:
-
- PM-B - semester 3
- Course holder/s:
Lecture | Excercise | ECTS points |
---|---|---|
30 | 0 | 3 |
Ishodi učenja
- ZNANJE I RAZUMJEVANJE, Stjecanje znanja u funkcijama komuniciranja, Razumjevanje i primjena programsk sadržaja u poslovnom svijetu, Ovladati vještinama rukovođenja, slušanja, sastavljanje poslovnog pisma, itd.
- Primjena misaonih vještina, Sposobnost rješavanja zadatih problema, osposobljenost za intervju, za poslovni satanak, zivotopis
- ÂÂÂÂÂ Sposobnost za analizu, Analizirati programske pakete i alate u ovisnosti o konkretnoj problematici,
- Sinteza, Sposobnost izvođenja zaključaka i interpretacija rezultata dobijenih obradom zadanih primjera, kreacija, rješenja dobivenih u okviru vježbanja
- Evaulacija, sposobnost za procjenu značaja dobivenih rješenja u primjeni određenih primjera zadane probleme
- Praktične vještine, sposobnost snalaženja u pojedinim situacijama
- Sposobnost izrade prezentacije seminarskih radova
Kompetencije koje se stječu
Osposobljenost za kritičko znanstveno izučavanje medijskih sustava, kao teorije i prakse različitih medijskih sustava, zakonodavnu regulativu medijaSadržaj
1.Interpersonalno komuniciranje. Ono uključuje izučavanje komunikativne interakcije i međuljudskih odnosa i veza. Istražuje se uloga neverbalnih i verbalnih poruka u razvijanju i održavanju ličnih veza. Teme interpersonalnog komuniciranja uključuju i vještine ubjeđivanja, interpersonalni sukob, privlačnost sagovornika, strah od komuniciranja i dr. 2.Komuniciranje u malim grupamaje oblast u kojoj se izučava komuniciranje tri i više osoba. Istražuje se kako male grupe nastaju, kako ostvaruju ciljeve i rješavaju probleme. Najčešće teme su kohezija grupe, uloge članova i vođstva grupe, koncenzus i sukob u maloj grupi, uspješnost male grupe, porodica kao mala grupa, itd. 3.Jezik i kodovi značenjaje oblast koja tematizuje verbalne i neverbalne znakove i poruke. U ovoj oblasti se istražuju interkulturalno i neverbalno komuniciranje, oblikovanje, prenos i tumačenje poruka, te pojedine lingvističke i semiotičke teme iz strukture jezika i teksta, fonologije, semantike i pragmatike. 4.Organizacijsko komuniciranjeje oblast u kojoj se izučavaju poruke koje se razmjenjuju unutar i između različitih organizacija. Izučavaju se problemi i načini interpersonalnog i komuniciranja u maloj grupi u kontekstu organizacije. Teme uključuju komuniciranje između nadređenih i podređenih, pregovaranje, rješavanje sukoba, mreže i sisteme poslovnog komuniciranja i dr. 5.Javno komuniciranjepokriva oblast komuniciranja u javnim forumima. Teme su govorništvo, ubjeđivanje, argumentacija, rasprava. Oblast podrazumijeva i izučavanje tema iz obrazovnog i političkog komuniciranja. 6.Masovno komuniciranjepodrazumijeva izučavanje (jednosmjernog) komuniciranja posredovanog uz pomoć masovnih medija, poput štampe, televizije, filma i interneta. Teme podrazumijevaju oblikovanje i uticaj poruka u masovnom komuniciranju, javno mnijenje, medijsko zakonodavstvo, kritičku analizu poruka u medijima i dr. Podoblasti su reklama, novinarstvo, odnosi s javnošću, medijska kultura, itd. (Rubin, R. B., Rubin, A. M., & Piele, L. J. (1999).Communication research: Strategies and sources. Belmont, CA: Wadsworth, str. 5-7). Upravljanje vremenom.
Recommended literature
1.ÂÂÂÂÂ ÂÂÂÂÂ M. Nadrljanski: Komunikologija i menadžment, Redak,Split, 2010. 2.ÂÂÂÂÂ ÂÂÂÂÂ Berners-Lee, T., Weaving the Web: The Past, Present and Future of the World Wide Web, Orion, London, 1999. 3.ÂÂÂÂÂ ÂÂÂÂÂ Card, S., Readings in Information Visualization, MK Edition, San Francisco, 1999. 4.ÂÂÂÂÂ ÂÂÂÂÂ Furht, B. (ed.), Handbook of Multimedia Computing, CRC Press, Boca Raton, FL, USA, 1999. 1.ÂÂÂÂÂ ÂÂÂÂÂ Gates, B., Poslovanje brzinom misli, Izvori, Zagreb, 1999. 2.ÂÂÂÂÂ ÂÂÂÂÂ The National Information Infrastructure: Agenda For Action; US Department of Commerce, Washington D.C. 1993.http://www.doc.ntia.gov5.ÂÂÂÂÂ ÂÂÂÂÂ Negroponte, N., Being Digital, Random House, New York, 1995. 6.ÂÂÂÂÂ ÂÂÂÂÂ Nielsen, J., Hypertext and Hypermedia. Academic Press, San Diego, CA., 1990. 7.ÂÂÂÂÂ ÂÂÂÂÂ Ružić, F., Multimedija: integracija zvuka, slike i teksta uz pomoć osobnog računala, Mozaik knjiga, Zagreb, 1994. 9.ÂÂÂÂÂ ÂÂÂÂÂ Wallace, P. M., The Psychology of the Internet. Cambridge University Press, 1999. 10.ÂÂÂÂÂ ÂÂÂÂÂ Wurman, R., Information Architect, Graphis Press, San Francisco, 1997. 11.ÂÂÂÂÂ ÂÂÂÂÂ Časopisi:ÂÂÂÂÂ ÂÂÂÂÂ IEEE MultiMedia,ÂÂÂÂÂ http://www.computer.org/multimedia12.ÂÂÂÂÂ ÂÂÂÂÂ IEEE Internet Computing,http://www.computer.org/internetMultimedia Systems,http://link.springer.de/link/service/journals/00530Interactive Multimedia Electronic Journal of Computer Enhanced Learninghttp://imej.wfu.edu
Additional literature
1.ÂÂÂÂÂ ÂÂÂÂÂ http://www.firstmonday.org 2.ÂÂÂÂÂ ÂÂÂÂÂ http://www.ojr.org 3.ÂÂÂÂÂ ÂÂÂÂÂ http://www.ablongman.com 4.ÂÂÂÂÂ ÂÂÂÂÂ http://www.jprof.com 5.ÂÂÂÂÂ ÂÂÂÂÂ http://www.poynter.org 6.ÂÂÂÂÂ ÂÂÂÂÂ http://www.teachervision.fen.com/journalism 7.ÂÂÂÂÂ ÂÂÂÂÂ http://whatis.techtarget.com 8.ÂÂÂÂÂ ÂÂÂÂÂ http://searchsmb.techtarget.com 9.ÂÂÂÂÂ ÂÂÂÂÂ http://www.netnovinar.org 10.ÂÂÂÂÂ ÂÂÂÂÂ http://tojou.blogspot.com/ 11.ÂÂÂÂÂ ÂÂÂÂÂ http://www.journalism.org/ 12.ÂÂÂÂÂ ÂÂÂÂÂ http://www.mamboserver.com/