NAJAVE

Pomorski strategijski menadžment II

Code:
PFP209
Study/semester:
  • PM-M - semester 2
Course holder/s:
Course contractor/s:
Lecture Excercise ECTS points
30 15 3
Ishodi učenja

Prosuditi te brzo i točno interpretirati i prezentirati situaciju. Analizirati i procijeniti prilike i prijetnje u okolini te snage i slabosti u poduzeću, te preporučiti odgovarajuće strategije i specifične akcije; procijeniti i izbor rješenja za različita funkcijska područja. Prepoznati, odabrati i primijeniti menadžerske alate u rješavanju konkretnih problema; Kreirati i prezentirati pisanu analizu poslovnog slučaja u strategijskom menadžmentu.

Sadržaj

Uvod: Metode i tehnike strateške analize u specifičnim područjima pomorskog strategijskog menadžmenta. Metode i tehnike analize opće okoline: Skeniranje ili oštro motrenje opće ili socijalne okoline. Izrada ETOP profila. Analiza i procjena ranjivosti. Analiza i procjena tehnologije. Metode i tehnike analize poslovne okoline: Skeniranje poslovne okoline. Analiza konkurencije. Analiza zainteresiranih za poduzeće. Metode i tehnike analize interne okoline: Izrada profila poduzeća. Funkcijska analiza interne okoline. Analiza lanca vrijednosti. Analiza resursa. Analiza performansi. SWOT analiza: Postupak izvođenja SWOT analize. Prednosti i ograničenja SWOT analize. Metode i tehnike predviđanja okoline: Priroda predviđanja. Proces predviđanja. Metode predviđanja (Metode ekstrapolacije. Metode procjene eksperata. Uzročno-posljedične metode i simulacije). Korištenje prognoza. Metode i tehnike formuliranja strategije: Portfolio matrice. Model životnog ciklusa. Model generičkih strategije. Metode i tehnike implementacije i kontrole strategije: Klasični pristup implementaciji. Balance scorecard. Metode mjerenja performansi.

Recommended literature

1.Buble, M. (red.), Strateški management, Sinergija, Zagreb, 2005. 2. A. Thompson, A. J. Strickland (2008): Strateški menadžment, Mate d.o.o., Zagreb.

Additional literature

1. Thompson, A. A., A.J. Strickland; J. E. Gamble (2008): Strateški menadžment - U potrazi za konkurentskom prednošću, Mate d.o.o., Zagreb. 2. Robert S. Kaplan, David P. Norton (2010): Uravnotežena tablica rezultata, Mate d.o.o., Zagreb. 3. Buble, M. (red.), Strategijski management, Ekonomski fakultet, Split, 1997. 4. Certo, Samuel C.; S. Trevis Certo (2008): Moderni menadžment, Mate d.o.o., Zagreb. 5. Pearce II A.J., Robinson, B. R. Jr., Formulation, Implementation and Control of Competitive Strategy, Seventh Edition, Irwin McGraw-Hill, Boston, 2000. 6. Stacey, D. R., Strateški menedžment i organizacijska dinamika, MATE, Zagreb, 1997.

Način ocjenjivanja
- Download