Ekonomija za menadžere I
- Code:
- PFP211
- Study/semester:
-
- PM-B - semester 3
Lecture | Excercise | ECTS points |
---|---|---|
30 | 15 | 4 |
Ishodi učenja
Definirati tržište. Prepoznati elemente ponude i potražnjeÂÂÂÂ te objasniti njihov utjecaj na tržišnu ravnotežu. Analizirati troškove i odrediti kritične točke poslovanja poduzeća. Razlikovati savršenu od nesavršene konkurencije. Primijeniti temeljne ekonomske zakone u brodarstvu.
Kompetencije koje se stječu
Osnovna znanja iz mikroekonomije i upoznavanje s ekonomskim varijablama i pokazateljima neophodno potrebnim za primjenu u pomorskom menadžmentu.Sadržaj
Osnove ekonomije. Elementi ponude i potražnje. Cjenovna elastičnost. Potražnja i ponašanje potrošača. Proizvodnja i organizacija poslovanja. Analiza troškova. Tržište savršene konkurencije. Procjena tržišnog mehanizma. Nesavršena konkurencija i problem monopola. Oligopol i monopolistička konkurencija. Neizvjesnost i teorija igara. Pomorsko tržište. Tržišta faktora proizvodnje. Primijenjena mikroekonomija.
Recommended literature
1. Domijan Ž. (2008): Ekonomija za menadžere I, PFST, Split
2. Samuelson, P.A. i Nordhaus W.D. (2007): Ekonomija, MATE, Zagreb
Additional literature
1. Mankiw, N.G. (2004): Principles of economics, Thomson/South-western, USA